Vanatai dese ai carenta de vitamina P

Vitamine & mineraleLeave a Comment on Vanatai dese ai carenta de vitamina P

Vanatai dese ai carenta de vitamina P

Daca te intrebi de ce avem nevoie de vitamina P, afla ca aceasta actioneaza in stransa legatura cu vitamina C. Mai exact, vitamina P este responsabila cu absorbtia vitaminei C si impiedica distrugerea acesteia prin oxidare.

De altfel, vitamina P mai este supranumita si citrina, deoarece se gaseste in cantitati mai mari in coaja alba a citricelor decat in sucul acestora (conform studiilor, exista o cantitate de zece ori mai mare a acestei vitamine in coaja, fata de sucul fructelor).

De asemenea, vitamina P este si un puternic antioxidant. In plus, se pare ca are un rol important in prevenirea hemoragiilor. Vitamina P reduce aparitia echimozelor si sangerarea gingiilor, are efect antiinflamator si intervine in procesele energetice ale tesuturilor si in mentinerea permeabilitatii vaselor capilare.

Asociata cu vitamina C, vitamina P are un puternic rol antiinfectios, reusind sa mareasca rezistenta organismului la infectii. De asemenea, aceasta combinatie poate fi folosita preventiv si impotriva gripei.

Mai mult decat atat, studiile au aratat ca vitamina P protejeaza organismul de efectele secundare ale razelor X, influenteaza intr-un mod pozitiv cresterea cantitatii de calciu din sange si ajuta in tratamentul ametelilor cauzate de afectiunile urechii interne. Un rol important il are si in functionarea glan delor endocrine, dar si in ameliorarea diabetului.

DE CATA AVEM NEVOIE?

Se pare ca specialistii nu au stabilit inca doza zilnica necesara de vitamina P, dar totusi exista niste studii care sustin ca necesarul zilnic este de 10-20 de miligrame. Aparent, pentru o cantitate de 500 de miligrame de vitamina C este nevoie de un minim de 100 de miligrame de bioflavonoide (categorie din care face parte si vitamina P, citrina). De unde faci rost de citrina?

Aceleasi studii au aratat ca alimentele care au o cantitate insemnata de vitamina P sunt citricele (lamaile, portocalele, grepfrutului), prunele, caisele, visinele, ciresele, coacazele negre, macesele, zmeura, afinele, paducelul, merele, strugurii si hrisca.

PREA MULTA VITAMINA P?

Se pare ca aceasta vitamina este lipsita de toxicitate, deoarece excesul este eliminat rapid din organism prin urina si transpiratie. Cu toate acestea, o cantitate prea mare de vitamina P poate provoca tahicardie, urticarie, diaree sau stari de voma.

De asemenea, excesul de vitamina P nu este indicat in caz de ulcer, diabet, tensiune arteriala, insufici enta cardiaca si nici in primul trimestru de sarcina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top